Crama Bauer vine cu o viziune proaspătă în ceea ce privește producția de vinuri, o viziune adaptată vremurilor de acum și cerințelor publicului. Filosofia Bauer pornește de la creativitate şi de la inspiraţia de a fructifica la maximum terroir-urile unice din România, dar și soiurile locale, totul într-un mod în care impactul tehnologic să fie cât mai mic, pentru a proteja solul, vița de vie și toate elementele naturale implicate. O filosofie ce își dorește să ofere licori magice și să protejeze mediul pentru generațiile următoare, aceasta este Crama Bauer.
Interviu cu RALUCA BAUER:
Povestea din spatele brandului pe care l-ați dezvoltat
În 2003 soțul meu, Oliver a venit în România, mai precis în Drăgășani, pe vârf de deal, pentru a fi vinificatorul Cramei Stirbey. S-a îndrăgostit de locurile acestea și a văzut un mare potențial al vinului Românesc. Când ne-am întâlnit, era un tânăr care vorbea cu mare patos despre Crâmpoșie, Fetească, Tămâioasa – soiuri care până atunci îi erau necunoscute. Eu habar nu aveam cum se ține un pahar de vin, că să nu mai zic că nu înțelegeam mai nimic din ce îmi povestește. Dar sclipirea din privirea lui m-a atras și m-a convins că trebuie sa învăț mai multe despre vin. După 8 ani, am decis să avem o cramă proprie, pe același vârf de deal, o cramă mică, unde Oliver poate experimenta, poate vinifica loturi foarte mici de vin.
Am spus mereu că eu trăiesc acum în visul lui Oliver, îl susțin și ii sunt aproape pentru a transmite mai departe pasiunea lui (acum și a mea) pentru vin ca stil de viața.
Vinurile Bauer sunt acum credința noastră în diversitate, caracter și autenticitate.
Care a fost cel mai greu moment în cariera ta de antreprenor?
În timpul facultății, un profesor ne-a spus că în cariera nu trebuie sa îți amintești momentele grele ci doar cum ai reușit să treci peste ele. Au fost multe momente dificile și trebuie să spun că de fiecare dată au fost legate de faptul că nu am avut posibilitatea să investim mult de la început, am făcut totul cu pași mici, dar sănătoși. Dar faptul că mereu am găsit calea bună– Oliver ca un artist, cu viziune și dorința de a face în fiecare an mai multe vinuri, mai multe metode de vinificație iar eu mereu cea cu „picioarele pe pământ”- ne-a dat energie să mergem mai departe cu încredere.
Ce îți dă energie zi de zi?
Mă bucură în fiecare zi telefoanele entuziaste ale clienților noștri care au mai descoperit un vin Bauer sau îmi trimit poze de la cina pe care au luat-o cu o persoana dragă și au deschis o sticlă cu vin. Suntem oameni care împărțim aceleași pasiuni și valori
Iar la final de zi, oricât de mult muncim, dacă deschidem o sticlă de vin (nu neapărat Bauer), înconjurați de o natură aproape neatinsă și privim către Olt, e garantat că ni se încarcă bateriile pentru o săptămâna întreagă.
Cum contribuiți tu și afacerea ta la dezvoltarea comunității?
Încă de la început ne-am dat seama că nu ne putem dezvolta singuri, că trebuie în primul rând comunitatea să crească și noi împreună cu ea. Ne place să sprijinim producătorii locali (așa cum și noi am fost și suntem ajutați de alții). Pachetele noastre de degustări conțin și degustare de brânzeturi locale, zacuscă sau chiar produse din ceramică. Iar personal cred că sunt unul dintre cei mai entuziaști ambasadorii „pro bono” ai orașului Drăgășani și ai Vâlcei în general – avem un județ frumos care merită promovat.
De ce ai ales „vinul” pentru cutia Vâlcencele?
Am ales Crâmpoșia Selecționată să facă parte din cutia Vâlcencele pentru că este cel mai reprezentativ soi pentru Podgoria Drăgășani, alături de Negru de Drăgășani și Novac. Un soi de struguri foarte vechi și cu un potențial mare, un vin unic, pe care nu îl mai găsești în altă parte a lumii, decât în Romania. Este de altfel vinul meu favorit ca aperitiv, neavând mult alcool – servit rece, pe terasă, în zilele de vară dar și la gura sobei în timp de iarnă.